lauantai 22. syyskuuta 2012

Mustavalkoista elämää


Ehkä olen hieman neiti. Tuskan iskiessä lohdutan itseäni shoppailulla. Näitä saappaita olen cittarissa käyny kuolaamassa ainakin pari viikkoa. Onneksi ostin ne vasta tänään, koska ne olivat 40% alennuksessa. Tosin olisin ne oikealla hinnallakin ostanut. Alennuksesta tuli vain parempi mieli minulle ja kukkarolle.

Meille on tällä viikolla opetettu kaikki tarvittava tieto väreistä. On pääväri, vastaväri ja väliväri. Tästä esimerkkinä musta, valkoinen ja harmaa. Tuoli voi olla musta tai valkoinen. Jos ei osaa päättää, voi tuolin maalata harmaaksi.

Abstrakti tarkoittaa asioita, joita ei voi laskea tai ottaa käteen. Esimerkiksi ainesanat rakkaus ja musiikki. Musiikkikappaleita voi kyllä laskea, mutta musiikki asiana ei ole laskettavissa.
Abstrakteilla asioilla on myös värejä. Musta, valkoinen ja harmaa voidaan lukea myös kyllä, ei ja ehkä.
Päätösten pitäisi olla joko mustaa tai valkoista. Ehkä on vain raivostuttava. Itse olen maailman huonoin päättämään. Olen mieluummin harmaalla alueella ja sanon ehkä. Kaksi  viikkoa meni päättää, että haluan yllä olevat kengät.

Parisuhteen päättämisessäkin on omat sävynsä. Eräät pariskunnat turvautuvat harmaaseen eli pitävät tauon. Mikäli suhteessä on ongelmia, harmaa ei ratkaise niitä. Täytyy, joko lopettaa suhde, tai tehdä töitä sen eteen.
Tauko ei paljon ongelmia ratkaise. Omassa erossa olisin säästynyt suurimmalta surulta, jos olisimme kerralla päättäneet suhteen, eikä käytetty aikaa turhaan jahkailuun.

Ryyppäämisen mustavalkoisuus selvisi keskiviikkona. Päätin, että menen bileisiin selvinpäin. Se oli harmaa ja huono päätös. Ei siellä ollut yhtään hauskaa, kun muut olivat tuhannen päissään ja ohjelma sietämätön selväpäiselle. Bileisiin mennään, joko päissään tai ei ollenkaan.

Suurin päätös, jonka olen hiljattain tehnyt, on ammatinvalinta. Harmaalla alueella oleminen oli hermoja raastavaa. En oikeasti tiennyt, mitä haluan työkseni tehdä. Olen aina tiennyt, että pidän kirjoittamisesta ja unelmoinut toimittajan ammatista. En ajatellut, että unelmasta tulisi vielä totta. Kun päätös oli tehty, tuntui helpommalta hengittää.

Tästä lähtien suosin vain mustaa ja valkoista. Harmaa on kielletty!

~O

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti