maanantai 24. syyskuuta 2012

31 päivää

Hassua miten paljon yhdessä kuukaudessa voi tapahtua. Selasin kalenteria taaksepäin. Tasan kuukausi sitten olin töissä paikallislehdessä. Olin yötä Maxin luona ja hän vei minut aamulla töihin. En olisi arvannut, että se yö oli viimeinen. Kuukauden päästä paikallani on joku toinen ja itse olen niin vihainen, että halkean. On helpompi vihata kuin ikävöidä.
Tuntuu, että kaikesta on ikuisuus. Lyhyessä ajassa olen rakentanut vanhan tilalle aivan uuden elämän. En olisi itsekään uskonut, että kotiutuminen tapahtuu näin nopeasti.
Olihan silti hyvätkin hetket. Olen onnellinen, että keväällä päätin muuttaa omilleni. Elää ne hetket siellä Maxin ja muiden kanssa. Olla nuori ja kokeilla omia siipiä. Niitä hetkiä en saa takaisin, mutta onneksi elin ja koin ne, enkä ajatellut sitten kun sitä ja tätä...

Äiti osti aikoinaan synttärilahjaksi Ajatusten vuosi -kirjan. Kirjaan on koottu lähinnä viisaiden miesten lauseita. Luin kirjaa uudestaan ajatuksen kanssa. Löysin hienoja elämänviisauksia, joita en ennen ole edes ymmärtänyt.
Käytä päiväsi hyvin,
sillä se ei tule koskaan enää
takaisin
~Axel Fredeholm, Ajatusten vuosi

~O

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti