torstai 29. marraskuuta 2012

Ammattikorkeasaaren työleiri

Ammattikorkeasaaren apinatalo on vaihtunut työleiriin. Kahden minuutin kökön pätkän leikkaamisen meni valehtelematta 12 tuntia. Olen vain onnettoman hidas. Opettajan mielestä teokseni oli kovin tekohilpeä ja ohjaili katsojaa liikaa. Itse olen tuotokseeni ihan tyytyväinen. Osasin laittaa videoklipit peräkkäin ja musiikkiakin taustalle. Leikkauksessa vaikeinta on, kun itse on katsonut pätkän miljoona kertaa, niin tulee sokeaksi sille. Ei huomaa virheita tai puutteita. Onneksi opettaja ei rakentavassa palautteessa säästele. Tuntui, ettei yhden ainoaa hyvää asiaa löytänyt koko pätkästä. Alussa tuskin kenenkään tuotokset ovat täydellisiä. Seuraavalla kerralla olen jo viisaampi ja saan ehkä hitusen vähemmän rakentavaa palautetta.

 Koulussa olen ollut iltaa myöten. Salilla käynti ja bloggaus on sen takia jäänyt vähemmälle. Kämppäkin on taas räjähdysvaarassa. Tätähän olen odottanut koko syksyn, mutta silti tuntuu, ettei millään jaksa. Ajattelin nyt siivota, ettei kämppikselle jää sotku katsottavaksi koko itsenäisyyspäivälle. Muuten meillä synkkaa tosi hyvin. Tänään käytiin ostamassa pipari- ja torttujuttuja. Kohta tuoksuu meilläkin joulu. En olisi parempaa kämppistä voinut saada, vaikka aluksi mietin, mitä jos kemiat eivät kohtaakaan.
Sen sijaan koulussa luokka alkaa muistuttaa tavallista koululuokkaa. Kaveriporukat ja kuppikunnat ovat muodostuneet ennätysvauhtia. Nyt emme ole enää yhtä suurta perhettä. Aluksi kukaan ei tuntenut ketään, joten on luonnollista, että kaikilla oli kuumeinen kaverin haku päällä. Huomaan, ettei nyt läheskään kaikkia pyydetä mukaan yhteiseen tekemiseen. Tosin liian usein yhteinen tekeminen sisältää jossain muodossa alkoholin. Olen nyt ollut vähemmällä ryyppäämisellä. Lakkiaisia odotellessa...

Ylioppilasmekko on parin muuttujan jälkeen aivan täydellinen. Olen mielissäni kun mahduin 38 kokoon. 40 oli liian iso ja mekossa oli aivan kökkö vetoketju. Se ei millään mennyt kiinni. Kohta lähden kotiin ja alkaa juhlien järkkäys. Hetki jota eniten odotan, on lakin ostaminen

~O

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti