torstai 30. elokuuta 2012

Ekstrovertti vs. Introvertti

Viimeiset pari päivää ovat sisältäneet tekemistä ja uusia ihmisiä. On käyty kaljalla, tutustuttu ja juteltu. Tiistaina meille annettiin ryhmäytystehtävä. Pienissä ryhmissä kerrottiin itsestämme ja piirrettiin kuvat. Ne esiteltiin muulle ryhmälle seuraavana päivänä.
Minulle sattui mukava ryhmä. Menimme illalla paikalliseen kuppilaan ja juteltiin. Tehtiin tehtävä kunnolla, eikä vain hutaisten.

Opiskelijaelämä on ollut hämmentävää. Kelalla täytyy olla mahdottomat opintotuet tai ihmiset eivät syö mitään, koska täällä juodaan JOKA ilta. Tuossa vieressä on saarelma, joka on virallinen juomapaikka. Vähän niin kuin Rovaniemellä Valdemarin ranta. Siellä oli eilen melkoiset bileet. Minä maalaistyttönä en ole oikein tottunut sellaiseen menoon, katsoin vähän hämmentyneenä sivusta.
Tutustuin eilen Katriinaan ja sen paikallisiin kavereihin. Ensimmäistä kertaa tuli olo, että olen saman henkisessä porukassa

Luin joskus lapsena ihmisen koostumuksesta kertovaa kirjaa. Sieltä bongasin kaksi erilaista persoonaa introvertit ja ekstrovertit.

Introvertti on hiljainen ja varautunut, hän pitää hyvin järjestäytyneestä elämästä. Tutkimuksissa on havaittu introverttien olevan herkempiä kivulle, väsyvän helpommin ja tuntevan jännityksen madaltavan suoritustasoa, pärjäävän paremmin koulussa ja suosivan vakaampia ammatteja.

Ekstrovertti suuntautuu ihmisiin ja asioihin ympäristössä päinvastoin kuin introvertti. Ekstrovertti saa energiaansa vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa.

En osaa aivan lokeroida kumpi vertti olen. Lukion alussa olisin kallistunut introverttiin. Olen rohkaistunut sitten teinivuosien ja saanut itsevarmuutta. Yli-oppilaskirjoitukset pilasin turhalla jännittämisellä. Edelleen olen krooninen suunnittelija. Jos jokin menee pieleen ja suunnitelmat muuttuvat, olen aivan kriisissä.
Toisaalta taas pidän ihmisten seurasta. Yksinäisyys ja tekemättömyys ahdistavat.

Täällä on täytynyt olla äärimmäisen sosiaalinen. Välillä tuntuu, että toiset ylisuorittavat ja lesoilevat vaan muille, kuinka tässä ollaan päissään ja opiskelijoita isolla O:lla. Mulle tuli eilenki sellanen olo, että onko pakko.



Pyykkikone pesee kiltisti vaatteita alakerrassa. Kahden koneellisen jälkeen huomasin että pesin väärällä ohjelmalla ja laitoin aivan liikaa huuhteluainetta. Kohta koko kämppä haisee huuhteluaineelle.
Huomenna on itsenäisen työskentelyn päivä eli nyt alkoi viikonloppu. Huomenna lähden viettämään synttäreitä.
See ya!
~O

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti